U školskoj godini 2025./26. obrazujemo učenike u smjerovima:
-
opća gimnazija
-
turističko-hotelijerski komercijalist
-
hotelijersko-turistički tehničar
-
kuhar – JMO
-
turistički tehničar destinacije
-
tehničar za ugostiteljstvo
-
pomoćni kuhar
usmjerenja
Opća gimnazija
Opća gimnazija je općeobrazovna srednja škola koja traje četiri godine i u koju se može upisati nakon završetka osnovne škole. Svrha obrazovanja u općoj gimnaziji je razviti kod učenika intelektualnu širinu, potrebu za novim spoznajama i djelovanjima i istraživačku radoznalost te ih osposobiti za razložno i stvaralačko mišljenje i samostalno učenje. Gimnazija tako predstavlja prijelazni stupanj prema profesionalnom osposobljavanju u višim i visokim školama, odnosno ona ne osposobljava učenika za neko posebno zanimanje, već ga usmjerava na daljnje školovanje.
Nastavni plan i program za opću gimnaziju
PREDMET |
I. |
II. |
III. |
IV. |
Hrvatski jezik |
4 |
4 |
4 |
4 |
Engleski jezik |
3 |
3 |
3 |
3 |
Talijanski jezik |
2 |
2 |
2 |
2 |
Latinski jezik |
2 |
2 |
– |
– |
Glazbena umjetnost |
1 |
1 |
1 |
1 |
Likovna umjetnost |
1 |
1 |
1 |
1 |
Povijest |
2 |
2 |
2 |
3 |
Geografija |
2 |
2 |
2 |
2 |
Psihologija |
– |
1 |
1 |
– |
Filozofija |
– |
– |
– |
2 |
Sociologija |
– |
– |
2 |
– |
Logika |
– |
– |
1 |
– |
Matematika |
4 |
4 |
3 |
3 |
Fizika |
2 |
2 |
2 |
2 |
Kemija |
2 |
2 |
2 |
2 |
Biologija |
2 |
2 |
2 |
2 |
Informatika |
2 |
– |
– |
– |
Politika i gospodarstvo |
– |
– |
– |
1 |
TZK |
2 |
2 |
2 |
2 |
Vjeronauk/etika |
1 |
1 |
1 |
1 |
Izborna nastava |
– |
2 |
2 |
2 |
Sat razrednika |
1 |
1 |
1 |
1 |
UKUPNO |
33 |
34 |
34 |
34 |
Turističko – hotelijerski komercijalist
Škola za turističko-hotelijerskog komercijalista je srednja strukovna škola koja traje četiri godine i u koju se može upisati nakon završetka osnovne škole. Turističko-hotelijerski komercijalist je široki obrazovni profil koji osim općih znanja uključuje proširena znanja iz tehnologije struke: konobara, kuhara i slastičara. Nastao je kao odgovor na uočene potrebe ugostiteljskog gospodarstva za kvalitetnijim, tehnološki obrazovanijim i organizacijski osposobljenijim djelatnicima.
Ovaj stručni profil osposobljen je za: organizaciju rada u industriji pripreme hrane i pića, organizaciju rada u kuhinji i restoranu, rad na poslovima banket-menagera, sastavljanje dnevnog jelovnika, domjenka i svečanih ručkova, osmišljavanje i prezentaciju nacionalnih jela i njihove promidžbe, planiranje zaliha, nabavu, kontrolu skladištenja i konzerviranja živežnih namirnica te prezentaciju restorana i estetsko uređenje prostora i ugostiteljske ponude.
Zapošljavanje je moguće u ugostiteljskim poduzećima (hotelima, pansionima, kampovima) i osobito u obiteljskim ugostiteljskim objektim koji sve više obilježavaju turistički usmjerene zemlje.
Nakon završetka škole moguć je nastavak obrazovanja na strukovno srodnim, ali i drugim visokim učilištima.
Nastavni plan za zanimanje turističko-hotelijerski komercijalist
NASTAVNI PREDMET |
I. |
II. |
III. |
IV. |
I. ZAJEDNIČKI DIO |
|
|
|
|
Hrvatski jezik |
3 |
3 |
3 |
3 |
Povijest |
2 |
2 |
– |
– |
Politika i gospodarstvo |
– |
– |
2 |
– |
Tjelesna i zdravstvena kultura |
2 |
2 |
2 |
2 |
Etika/Vjeronauk |
1 |
1 |
1 |
1 |
UKUPNO |
8 |
8 |
8 |
6 |
II. POSEBNI STRUČNI DIO |
|
|
|
|
Strani jezik I (engleski jezik) |
3 |
3 |
3 |
3 |
Strani jezik II (talijanski jezik) |
3 |
3 |
2 |
2 |
Gospodarska matematika |
3 |
3 |
2 |
2 |
Računalstvo |
2 |
2 |
– |
– |
Poslovna psihologija s komunikacijom |
– |
– |
2 |
– |
Biologija s higijenom i ekologijom |
2 |
– |
– |
– |
Turistički zemljopis |
– |
– |
1 |
1 |
Povijest hrvatske kulturne baštine |
– |
– |
2 |
– |
Gospodarsko pravo |
– |
2 |
– |
– |
Poslovno dopisivanje |
1 |
1 |
– |
– |
Računovodstvo i kontrola |
– |
– |
– |
2 |
Statistika |
– |
– |
2 |
– |
Knjigovodstvo |
– |
– |
2 |
2 |
Organizacija poslovanja poduzeća u ugostiteljstvu |
2 |
2 |
2 |
2 |
Osnove turizma |
2 |
– |
– |
– |
Promet i putničke agencije |
– |
– |
– |
2 |
Marketing u turizmu |
– |
– |
– |
2 |
Recepcijsko poslovanje |
– |
– |
– |
2 |
Poznavanje robe i prehrana |
2 |
2 |
– |
– |
Ugostiteljsko posluživanje |
2 |
3 |
3 |
3 |
Kuharstvo (sa slastičarstvom) |
3 |
4 |
4 |
4 |
Praktična nastava |
3 |
3 |
3 |
3 |
UKUPNO |
28 |
28 |
28 |
30 |
UKUPNO I+II |
36 |
36 |
36 |
36 |
STRUČNA PRAKSA (sati godišnje) |
180 |
180 |
180 |
180 |
Hotelijersko – turistički tehničar
Škola za hotelijersko-turističkog tehničara je srednja strukovna škola koja traje četiri godine i u koju se može upisati nakon završetka osnovne škole. Hotelijersko-turistički tehničar obrazuje se za široki raspon poslova u hotelima, hotelskim poduzećima, turističkim agencijama i drugim poduzećima turističke ponude.
Ovaj stručni profil osposobljen je za: izradu i ostvarivanje evidencije i ekonomske analize turističkih i izletničkih aranžmana te aranžmana službenih putovanja, obrađivanje turističkog tržišta, obavljanje akvizicije, kalkulativne proračune i dopisivanje s domaćim i inozemnim partnerima uz uporabu znanja stranih jezika i daktilografije, koordiniranje rada službi u turističkoj agenciji i u prodajnom odjelu hotela, obavljanje šalterskih poslova, recepcijskih poslova, poslova u propagandnoj turističkoj djelatnosti i slično.
U obavljanju poslova hotelijersko – turistički tehničar koristi uglavnom uredsku opremu. Zbog izuzetnih napora koje zahtijeva turistička sezona i izravnih kontakata s turistima i poslovnim partnerima, ovo zanimanje zahtijeva izrazitu psihofizičku spremnost i zdravlje. Kandidati za ta zanimanja moraju poznavati strane jezike, imati razvijenu opću kulturu i smisao za ustrojstvo rada te biti komunikativni.
Nakon završetka škole moguć je nastavak obrazovanja na strukovno srodnim, ali i drugim visokim učilištima.
Nastavni plan za zanimanje hotelijersko-turistički tehničar
NASTAVNI PREDMET |
I. |
II. |
III. |
IV. |
Hrvatski jezik |
4 |
4 |
4 |
4 |
Strani jezik I (engleski jezik) |
4 |
4 |
3 |
3 |
Strani jezik II (francuski jezik) |
3 |
3 |
4 |
4 |
Strani jezik III (talijanski jezik) |
2 |
2 |
2 |
– |
Politika i gospodarstvo |
– |
– |
2 |
– |
Povijest |
2 |
2 |
2 |
– |
Računalstvo |
– |
2 |
2 |
– |
Matematika |
4 |
4 |
3 |
3 |
Tjelesna i zdravstvena kultura |
2 |
2 |
2 |
2 |
Etika/Vjeronauk |
1 |
1 |
1 |
1 |
Povijest umjetnosti i kulturno – povijesna baština |
– |
– |
– |
2 |
Geografija |
– |
2 |
2 |
2 |
Poslovna psihologija s komunikacijom |
– |
1 |
– |
– |
Statistika |
– |
– |
2 |
– |
Knjigovodstvo s bilanciranjem |
– |
– |
1 |
2 |
Ugostiteljstvo |
3 |
– |
– |
– |
Organizacija poslovanja poduzeća |
– |
3 |
2 |
3 |
Turizam i marketing |
– |
– |
– |
2 |
Biologija s ekologijom |
2 |
– |
– |
– |
Gospodarsko pravo |
– |
– |
– |
2 |
Prehrana i poznavanje robe |
2 |
– |
– |
– |
Daktilografija s poslovnim dopisivanjem |
2 |
– |
– |
– |
Praktična nastava |
2 |
2 |
2 |
2 |
UKUPNO |
33 |
33 |
33 |
34 |
STRUČNA PRAKSA (sati godišnje) |
180 |
180 |
180 |
180 |
Kuhar – JMO
Posao kuhara uključuje različite aktivnosti: naručivanje i preuzimanje živežnih namirnica, čišćenje, određivanje tehnologije pripremanja hrane, pripremanje namirnica i njihovu toplinsku obradu, podjelu hrane na pojedinačne obroke te garniranje i dekoriranje.
Kuhar priprema ili spravlja hladna i topla jela te kolače, prema dnevnim menijima ili jelovniku. Pri tome, poštuje recepte i količinske normative za upotrebu pojedinih namirnica u obrocima. Kuhari također pripremaju jela po narudžbi, salate, dressinge, tople napitke i jela poznatih svjetskih kuhinja.
Kuhar tijekom obavljanja poslova poštuje visoke higijenske standarde, pazi na higijenu i čistoću prostora i sredstava s kojima radi, te vodi brigu o skladištenju nepotrošenih namirnica. Nadalje, kuhar bilježi podatke za dnevni obračun upotrijebljenih namirnica, izdanih obroka hrane te kontrolira zalihe. Kuhari također brinu o održavanju strojeva i uređaja u kuhinji, kako bi oni bili ispravni i tehnički postojani.
Kuhar sudjeluje u pripremanju i sastavljanju jelovnika, dnevnih menija te u pripremi kalkulacija za određena jela i obroke.
Da bi uspješno obavljao svoj posao, kuhar mora pratiti novosti u struci i iste primjenjivati. Kada u poslu stekne dovoljno iskustva, kuhar sudjeluje u edukaciji novih zaposlenika.
Nastavni plan i program za kuhare (JMO)
Broj sati |
||||||
1.razred |
2.razred |
3.razred |
||||
tjedno |
godišnje |
tjedno |
godišnje |
tjedno |
godišnje |
|
Općeobrazovni dio |
||||||
Hrvatski jezik |
3 |
105 |
3 |
105 |
3 |
96 |
Strani jezik |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
64 |
Povijest |
2 |
70 |
– |
– |
– |
– |
Vjeronauk/Etika |
1 |
35 |
1 |
35 |
1 |
32 |
Tjelesna i zdravstvena kultura |
1 |
35 |
1 |
35 |
1 |
32 |
Politika i gospodarstvo |
– |
– |
2 |
70 |
– |
– |
Stručno – teorijski dio s izbornom nastavom |
||||||
Matematika u struci |
2 |
70 |
1 |
35 |
1 |
32 |
Tehnologija zanimanja |
2 |
70 |
3 |
105 |
2 |
64 |
Kulturno-povijesna baština |
– |
– |
– |
– |
1 |
32 |
Marketing u turizmu |
– |
– |
– |
– |
2 |
64 |
Enologija s gastronomijom |
– |
– |
1 |
35 |
– |
– |
Vođenje i organizacija kuhinje |
– |
– |
– |
– |
1 |
32 |
Strani jezik II. |
1 |
35 |
1 |
35 |
1 |
32 |
Izborna nastava |
1 |
35 |
1 |
35 |
1 |
32 |
Tjelesna i zdravstvena kultura Matematika u struci Strani jezik II. Stručni predmeti |
|
|
|
|
|
|
Tehnologija zanimanja 2/3/2 |
||||||
Osnove higijene |
½ |
15 |
|
|
|
|
Kemija |
½ |
15 |
|
|
|
|
Poznavanje robe i prehrana |
1 |
40 |
2 |
70 |
2 |
64 |
Biologija i ekologija |
– |
|
1 |
35 |
|
|
Praktični dio (35 tjedana u školi, 40 tjedana u ugostiteljskom objektu) |
||||||
Nastavni predmet |
Broj sati |
|||||
1.razred |
2.razred |
3.razred |
||||
godišnje |
godišnje |
godišnje |
||||
Praktična nastava u školi* – Kuharstvo s vježbama – Bonton – Ugostiteljsko posluživanje – Osnove računalstva s vježbama |
220 35 35 70 |
240
30 – |
160 |
|||
Ukupno |
360 |
270 |
160 |
|||
Praktična nastava u ugostiteljskom objektu** Nastavna godina (35 tj.) Ljetna praktična nastava |
350 190 |
430 200 |
640 |
|||
Ukupno |
540 |
630 |
640 |
|||
Sveukupno |
900 |
900 |
800 |
* Kombinira se teorijska i praktična nastava. U okviru kuharstva s vježbama realiziraju se i sadržaji zaštite na radu (do 15 sati). Učenici prvog razreda prije početka praktične nastave u radnom procesu (kod obrtnika ili trgovačkog društva ) trebaju obaviti najmanje 70 sati praktične nastave u školskoj radionici kako bi svladali osnove struke i položili ispit iz zaštite na radu.
* Praktična nastava u ugostiteljskim objektima organizira se u obrtničkoj radionici na temelju ugovora o naukovanju i ugostiteljsko–turističkim poduzećima na temelju ugovora u praktičnoj nastavi koje sklapa škola i poduzeće. Nastava se može organizirati i u školskim radionicama škola, ako su za to osigurani potrebni uvjeti i ako se ne mogu sklopiti ugovori o naukovanju u praktičnoj nastavi, jer za to ne postoji osigurana radna mjesta u obrtničkim radionicama i poduzećima.
Turistički tehničar destinacije
Strukovni kurikulum turistički tehničar destinacije je program koncipiran na modularnom pristupu, kroz koji učenici stječu vještine i kompetencije u turizmu obavljajući zadatke kroz različite module.
- Turistički tehničar destinacije:
- prikuplja i obrađuje informacije od interesa za turiste u destinaciji, informira turiste temeljem njihovih upita te prezentira turistima informacije o destinaciji i njenim mogućnostima za zadovoljavanje potreba turista (kulturne potrebe, potrebe za razonodom i rekreacijom, svakodnevne životne potrebe i sl.). Komunicira s turistima, predstavnicima objekata za smještaj u destinaciji, vanjskim dionicima lokalne zajednice i šire.
- pruža turističke usluge i radi na razvoju te promicanju turističke ponude. Sudjeluje u prezentaciji i očuvanju kulturne baštine, kreira turističke aranžmane i proizvode u cilju unapređenja turističke ponude. Prati tržišne trendove u turizmu te predlaže i osmišljava razvoj destinacijskog identiteta. Profesionalno komunicira na materinjem i stranim jezicima, koristi marketinška znanja i financijsku pismenost kako bi kreirao turističke aranžmane i unaprijedio turističku ponudu, integrirajući održivost i ekološku svijest u svoje djelovanje. Koristi poduzetničke vještine, osigurava primjenu standarda kvalitete, te koristi SMART tehnologije za optimizaciju turističkih usluga.
Strukovni kurikul za stjecanje kvalifikacije turistički tehničar /turstička tehničarka destinacije

Tehničar za ugostiteljstvo
Strukovni kurikulum tehničar za ugostiteljstvo je program koncipiran na modularnom pristupu, kroz koji učenici stječu vještine i kompetencije u turizmu i ugostiteljstvu obavljajući zadatke kroz različite module.
Ovaj novi pristup u strukovnom obrazovanju omogućuje učenicima da se usavršavaju u područjima specifičnim za područje ugostiteljstva i turizma poput hotelskog poslovanja (od kuhanja, posluživanja, hotelskog domaćinstva do recepcijskog poslovanja), poduzetništva u ugostiteljstvu i turizmu, turističkog posredovanja (rad turističke agencije i putovanja), prodajnih vještina, organizacije rada u ugostiteljstvu, kulinarskih vještina, trendova u gastronomiji i slastičarstvu, e-poslovanja, stranih jezika u struci i mnogih drugih.
Za obavljanje poslova u zanimanju tehničara za ugostiteljstvo poželjna je spretnost, urednost, ljubaznost, razvijene komunikacijske vještine i sposobnost poslovnog pregovaranja.
Za upis u strukovni kurikulum tehničar za ugostiteljstvo, potrebno je imati završenu osnovnu školu i liječničku svjedodžbu medicine rada o nepostojanju zdravstvenih kontraindikacija za obavljanje zanimanja. Završetak srednjoškolskog programa obrazovanja završava izradom i obranom završnog rada. Učenici mogu polagati i ispite državne mature koji im omogućuju nastavak školovanja na visokoškolskoj razini.
- Tehničar za ugostiteljstvo radi u ugostiteljskim objektima na poslovima organizacije rada restorana, kuhinje i smještajnih kapaciteta. Organizira i nadzire rad zaposlenih te kontrolira kvalitetu radnji i postupaka sukladno normama i ugostiteljskim standardima.
- Tehničar za ugostiteljstvo, samostalno ili timski, analizira zahtjeve klijenata, planira i organizira događaje i manifestacije, izrađuje kalkulacije, cijene aranžmana, jelovnike i menije domaće i međunarodne kuhinje, vinske karte i karte pića. Planira prostor, opremu, ljudske i druge resurse nužne za realizaciju i vodi odgovarajuće evidencije.
- Tehničar za ugostiteljstvo dočekuje i ispraća gosta, organizira rad zaposlenih pri prijemu, smještaju i usluživanju te prati odnos osoblja prema gostu. Savjetuje gosta o vrsti usluge i/ili ponude, promovira ponudu i vrste usluga ugostiteljskoga objekta u seoskom, nautičkom i drugim oblicima turizma. Osim toga, ugostiteljski tehničar pazi na higijenu i izgled ugostiteljskoga objekta, posebno prostora za posluživanje hrane i pića te se brine o otklanjanju uočenih nedostataka. Ostvaruje i održava kontakte s dobavljačima i klijentima. Prati utrošak namirnica, stanje zaliha i sudjeluje u procesu nabavke namirnica, opreme, materijala i ostalih potrepština za rad restorana, kuhinje i smještajnih kapaciteta.
Strukovni kurikul za stjecanje kvalifikacije tehničar /tehničarka za ugostiteljstvo

Pomoćni kuhar
Pomoćni kuhar dio je tima osoblja ugostiteljske kuhinje. Prema uputama kuhara obavlja jednostavne radne operacije pripreme radnog mjesta, sredstava za rad i strojeva, pomaže u primanju i skladištenju namirnica, mehaničkoj obradi namirnica, pri prigotovljavanju namirnica te poslovima čišćenja i pranja nakon obavljenog posla. Kao i svaki član kuhinjskog osoblja, tijekom obavljanja poslova poštuje higijenske standarde, pazi na čistoću prostora i sredstava s kojima radi te prilagođava stečena znanja trenutnim novitetima u struci.
Posebni kurikul za stjecanje kvalifikacije pomoćni kuhar/pomoćna kuharica
NASTAVNI PLAN POSEBNOG KURIKULA ZA STJECANJE KVALIFIKACIJE |
||||||
PREDMETNI KURIKUL/MODUL |
RAZRED, TJEDNI BROJ SATI, BODOVI |
|||||
1. |
CSVET |
2. |
CSVET |
3. |
CSVET |
|
|
sati/tj. |
godišnje |
sati/tj. |
godišnje |
sati/tj. |
godišnje |
OBVEZNI |
||||||
Hrvatski jezik |
3 |
4 |
3 |
4 |
3 |
3 |
Politika i gospodarstvo |
|
|
|
|
1 |
1 |
Tjelesna i zdravstvena kultura |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Matematika |
3 |
4 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Informatika |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Strani jezik |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Čovjek i okolina |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
UKUPNO I |
11 |
13 |
10 |
11 |
10 |
10 |
IZBORNI |
||||||
Vjeronauk/Etika |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Domaćinstvo/Tehnička kultura |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
DRUGI OBLICI NASTAVE |
||||||
Sat razrednog odjela |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
UKUPNO II |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
STRUKOVNI |
||||||
TEHNOLOGIJA ZANIMANJA |
||||||
Zaštita na radu u ugostiteljstvu |
1 |
2 |
||||
Živežne namirnice u kuharstvu |
3 |
4 |
||||
Skladišta kuhinje |
3 |
4 |
||||
Sustav kvalitete u kuhinji |
1 |
2 |
||||
Ekologija kuhinje |
3 |
5 |
||||
STRUČNA PRAKSA |
||||||
Higijena u ugostiteljstvu |
7 |
10 |
||||
Ugostiteljska kuhinja |
7 |
10 |
||||
Priprema živežnih namirnica |
8 |
11 |
||||
Tehnološki postupci obrade namirnica |
6 |
9 |
||||
Gotovljenje jela |
9 |
12 |
||||
Komunikacija u radnom okruženju pomoćnog kuhara |
6 |
8 |
||||
Izdavanje gotovih jela |
5 |
6 |
||||
UKUPNO III |
18 |
26 |
18 |
26 |
23 |
31 |
UKUPNO I+II+III |
32 |
42 |
31 |
40 |
36 |
44 |
DRUGI OBLICI RADA |
||||||
Program produženoga stručnog postupka1 (tjedno/godišnje) |
18 (630) |
18 (630) |
18 (576) |
|||
1 Program produženoga stručnog postupka (PSP) posebnost je programa za učenike s teškoćama u razvoju te kao takav nije opterećenje nego način i prilika za poticanje razvoja cjelokupnoga učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike. Najveći je broj sati tjedno 18, no, ovisno o potrebi, učenik može biti uključen u manji broj sati dnevno/tjedno/godišnje. |