SŠ “Antun Matijašević Karamaneo” Vis

 

Elementi i kriteriji ocjenjivanja u nastavi biologije 

Elementi i kriteriji ocjenjivanja u nastavi biologije za učenike opće gimnazije i u nastavi biologije sa higijenom i ekologijom za učenike koji pohađaju smjer turističko hotelijerski komercijalist nalaze se u dokumentu

 

 

Istraživanje iz područja odgoja i obrazovanja na školskoj razini

Objavila: Josipa Poduje

Vis, 23. svibnja 2025.

USPOREDBA UPOTREBE DIGITALNIH ALATA U NASTAVI PRIJE, TIJEKOM I NAKON ONLINE NASTAVE

(Istraživanje iz područja odgoja i obrazovanja na školskoj razini)

Autorica: Josipa Poduje, prof.

Sažetak:

Digitalni alati postali su ključan dio suvremenog obrazovanja, omogućujući veću interaktivnost, dostupnost nastavnih sadržaja i prilagodbu nastave individualnim potrebama učenika. Digitalni alati prošli su put od pomoćnog sredstva do ključnog elementa suvremene nastave. Njihova integracija zahtijeva kontinuiranu podršku, stručno usavršavanje i razvoj digitalne pismenosti svih sudionika obrazovnog procesa. Cilj ovog istraživanja je bio usporediti razvoj i promjene u korištenju digitalnih alata u obrazovanju kroz tri ključna razdoblja: prije pandemije COVID-19, tijekom online nastave te trenutno u nastavi te analizirati kako su se stavovi nastavnika i učestalost korištenja digitalnih alata mijenjali, koji su alati ostali u upotrebi i nakon povratka na klasični oblik nastave tj. trenutno u nastavi. U istraživanju su sudjelovali nastavnici Srednje škole Antun Matijašević Karamaneo iz različitih predmetnih područja, a istraživanje je provedeno korištenjem anketnog upitnika izrađenog u Microsoft Forms obrascu.

Ključne riječi:

Upotreba IKT, nastavni proces, nastavnici

Pregled cijelog rada pogledajte USPOREDBA UPOTREBE DIGITALNIH ALATA U NASTAVI PRIJE, TIJEKOM I NAKON ONLINE NASTAVE

Inovativna metoda poučavanja

priprema nastavnog sata – Kromosomske mutacije

objavila: Josipa Poduje

Vis, 22. svibnja 2025.

Inovativne metode poučavanja igraju ključnu ulogu u modernom obrazovanju, posebno kada je riječ o složenim temama poput kromosomskih mutacija. Korištenje interaktivnih modela, virtualnih simulacija i projektne nastave omogućuje učenicima dublje razumijevanje genetičkih promjena koje nastaju na razini kromosoma. Primjerice, učenici mogu sudjelovati u digitalnim eksperimentima koji im vizualno prikazuju učinke delecije, duplikacije ili translokacije kromosoma. Ovakav pristup ne samo da poboljšava angažman učenika već im omogućuje aktivno istraživanje i kritičko razmišljanje o genetskim procesima.

Inovativna metoda poučavanja

priprema nastavnog sata –

Građa i uloga mokraćnog sustava 

objavila: Josipa Poduje

Vis, 22. svibnja 2025.

Prema Kurikulumu nastave biologije jedna od preporuka za ostvarivanje traženih ishoda je proučavanje građe organa na prirodnom modelu te korištenje simulacija anatomske građe i funkcije. Stoga je cilj ovog primjera dobre prakse detaljno upoznavanje građe mokraćnog sustava koristeći svinjski bubreg kao model istraživanja.

Inovativna metoda poučavanja – priprema nastavnog sata Dišni sustav čovjeka

objavila: Josipa Poduje, prof.

Vis, 27.03.2025.

U suvremenom svijetu, učitelji se suočavaju s izazovom kako osposobiti učenike za uspješno snalaženje u kompleksnom i dinamičnom informacijskom okruženju. Obrazovanje danas podrazumijeva razvijanje sposobnosti učenika za samostalno učenje iz različitih izvora informacija. Ključ motivacije i angažiranosti učenika leži u uspostavljanju poveznice između školskog gradiva i stvarnog svijeta. Stoga primjena modela u nastavi koje učenici samo izrade je izvor motivacije učenicima za samostalno učenje, a usvajanje vještina pružanja prve pomoći je znanje nužno u svakodnevnom životu.

Skip to content