
Scenarij poučavanja_Tekućina života
Ovaj nastavni scenarij usmjeren je na poticanje razumijevanja uloge i važnosti krvi kao jedne od osnovnih tekućina u organizmu. Učenici kroz niz interaktivnih i problemski orijentiranih aktivnosti istražuju sastav krvi, funkcije pojedinih krvnih stanica, vrste krvnih skupina te se upoznaju s osnovama prve pomoći kod krvarenja i poremećajima krvi.
Scenarij počinje motivacijskim uvodom kojim se učenici potiču na razmišljanje o tome kako krv reagira na fizički napor i zašto je presudna za preživljavanje. Nastava se zatim razvija kroz kratko predavanje, simulaciju cirkulacije (npr. „putovanje krvne stanice“), analizu krvnih grupa kroz igru te praktične vježbe poput zaustavljanja krvarenja ili interpretacije osnovne krvne slike.
U završnom dijelu, učenici vrednuju vlastito znanje i razmišljaju o važnosti očuvanja zdravlja krvi, važnosti dobrovoljnog darivanja krvi te ulozi transfuzije u spašavanju života.
Cilj scenarija nije samo usvajanje činjenica, nego i razvoj odgovornosti, empatije i znanja koje učenici mogu primijeniti u stvarnom životu. Nastavni sadržaji povezuju biologiju, zdravstveni odgoj i građanski odgoj kroz interdisciplinarni pristup.
scenarij poučavanja dostupan je na Scenarij poučavanja_Tekućina života.pdf
prezentacija Krv.pdf
radni list radni list Krv.pdf